wtorek, 22 kwietnia 2014

Tesco i kanonizacja Jana Pawła II - sieci zarabiają na naszej wierze

Wchodzę dziś na facebook-a jak zwykle, a tam taka ciekawostka dotycząca kanonizacji:
Dokładnie na dachu jednej z GALERII HANDLOWYCH w Kielcach odbędzie się Transmisja z kanonizacji na dachu galerii. Miejsce idealne, rzec można! Jeżeli miałabym ochotę iść na takie wydarzenie, to raczej spodziewałabym się jakiegoś bardziej wzniosłego miejsca, np. bazyliki katedralnej czy choć jakiegoś placu na powietrzu w ostateczności.

Ale jak widać kanonizacja to naprawdę dla wielu źródło zdobycia nowych klientów. I tu po chwili załamania moje oczy ujrzały coś co zabiło we mnie wiarę w ludzkość i jest profanacją sacrum w 100%. Nie sądzę, by Jan Paweł II był zadowolony, gdyby zobaczył swoją kanonizację na stronie sieci Tesco, gdzie w zakładce PRODUKTY znajduje się reklama: KANONIZACJA JANA PAWŁA II OFERTA TYGODNIA

Dla mnie to totalny szok, gdzie obok książek o tematyce papieskiej znajduje się kremówka, płaszcz przeciwdeszczowy, krzesełko, ba! 2 rodzaje krzesełek i termos. Po prostu brakuje tylko wizerunku papieża na termosie!
Stąd nie dziwią komentarze ludzi na tę profanację, typu: "a wśród tłumu będą paradowały pół nagie hostessy z kremówkami?, Zarabianie na Papieżu trwa.... Żenada, żenada do kwadratu...., Trzeba frontem do klienta. Myślę, że jest target ludzi, którzy mają dylemat, czy iść kupić nowe spodnie, czy obejrzeć kanonizację, a tak to wszystko mają w jednym miejscu. Jest czadowo., czyli tak rano kebab, potem haendemowe szaleństwo, kanonizacja, frytki, w przerwie koncert, kto nieznudzony kanonizacja i dzień zleci w galerii - o tym marzyłem., na parterze galerii nowe show : różaniec z gwiazdami."

Myślę i mam nadzieję, że nie pójdziecie i nie kupicie tych produktów oraz marka Tesco straci choć trochę "wiernych".

Idąc dalej śladem papieskim, nie dziwią też już chyba fanpage, które również z powagą i sensem nie mają nic wspólnego:
Kanonizacja JP II, bijemy rekordy polubień
opis: Kanonizacja JP II - bijemy rekors polubień dla naszego Świętego!
Bijemy rekordy polubień dla JP II
Opis: "Nie przyjmujemy reklam,uszanujcie Temat jaki mamy zaszczyt prowadzić.
Zespól II klasy gimnazjum w Warszawie.Pozdrawiam"


Mam tylko jedno zasadnicze pytanie: po co zbierać rekordy polubień dla papieża? Proszę niech mi ktoś odpowie, bo naprawdę nie potrafię zrozumieć tępoty i ludzi, którzy klikają w takie fanpage i ludzi, którzy je zakładają??!

Kolejni łakomi na zarobek to oczywiście biura podróży, choć im można wybaczyć, bo oni podwyższyli tylko ceny na wycieczki do Rzymu, które są po prostu kosmiczne, bo tysiak za praktycznie jeden dzień, to dla mnie zdzierstwo pierwsza klasa:
funclub proponuje za dzień cenę 990 zł
testtour trochę taniej, bo TYLKO 890 zł
Wiem, że ludzie po prostu chcą pojechać na tak ważne wydarzenie, więc znalazłam dla Was ofertę 200 zł droższą, ale już na 5 dni: http://www.indexpolska.com.pl/kanonizacja_jana_pawla_ii_-_pielgrzymka_do_rzymu - 5 dni za 1129 zł
Ponadto już lepiej wsiąść w samochód lub samemu wynająć busa i jechać z kilkoma znajomymi. Ale to już wymaga większego zaangażowania, a nie każdemu się chce.

Myślę, że wystarczy już irytacji kwestią papieską i mam nadzieję, że z szacunku do naszego papieża każdy rozliczy się indywidualnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz